Sådan laver du 7x7x7x7x7 splittests i dine Facebook annoncer så nemt som ingenting

Dynamisk annonceindhold er måske den bedste opdatering Facebook har lavet i 2018. Det giver muilghed for at lave mange splittests med signifikant data og hurtige resultater.

Først lidt historie:

I gamle dage – til og med 2017 – splittestede man på Facebook ved at lave 2-3 annoncer i det samme annoncesæt. Facebook brugte herefter ca. 1000 visninger til at finde ud af, hvilken af annoncerne brugerne tog bedst imod. Når vinderen var fundet, skiftede Facebook ikke ud efterfølgende Læs videre “Sådan laver du 7x7x7x7x7 splittests i dine Facebook annoncer så nemt som ingenting”

Sådan imødekommer du ”Diminishing returns” – at du får mindre ud af Facebook, jo mere du bruger

Når du bruger flere penge på markedsføring, får du et lavere afkast per krone.

Det gælder i særdeleshed med Facebook og Instragram-annoncering. Læs videre “Sådan imødekommer du ”Diminishing returns” – at du får mindre ud af Facebook, jo mere du bruger”

Er du skyldig i de 3 mest hyppige fejl, vi ser på annoncekonti, vi overtager?

Facebook annoncering er komplekst.

Det er ikke altid til at sige, hvad der er rigtigt og forkert. Og så dog:

Når vi overtager annoncekonti med eksisterende data, er der særligt 3 fejl, der bliver ved med at gå igen. Det er 3 fejl, der forhindrer virksomheden i at skalere; der sænker afkast af annonceringen; som i det hele taget er penge ud ad vinduet. Læs videre “Er du skyldig i de 3 mest hyppige fejl, vi ser på annoncekonti, vi overtager?”

[B2B] Sådan laver du account based marketing med Facebook & LinkedIn

En sælger i dag er en reel britisk agent med mange forskellige dæknavne, herunder ”Business Developer”, ”Customer Succes Manager” – og så den mest brugte ”Account Manager”.

At vi kalder det account manager hænger sammen med, at sælgeren ofte har en liste over virksomheder (”accounts”). Sælgeren starter og kører listen igennem med de redskaber (telefonopkald, LinkedIn-beskeder m.v.), der er til rådighed. Læs videre “[B2B] Sådan laver du account based marketing med Facebook & LinkedIn”

Mine bedste tips fra Børsens Marketingkonference i 2018

Hvordan får du succes med arbejdet dit arbejde på de sociale medier i 2018?

Det var udgangspunktet for et oplæg jeg gav til Børsens Marketingkonference 2018. En konference, hvor et væld af store virksomheder (kunder hos Børsens marketingprodukter) deltog. Læs videre “Mine bedste tips fra Børsens Marketingkonference i 2018”

Relevante e-mail signups til 1 kr. pr. stk. med Facebook Lead Ads (seriøst!)

Jeg ELSKER Lead Ads på Facebook.

For ca. 100 danske virksomheder håndterer vi i Obsidian Digital hvert år et spend på et to-cifret antal millioner kroner – og mere end halvdelen af de penge bruger vi på Lead Ads. Den anden halvdel bruger vi på alle andre annonceformater til sammen.

Hvad er Lead Ads, tænker du måske? Læs videre “Relevante e-mail signups til 1 kr. pr. stk. med Facebook Lead Ads (seriøst!)”

Derfor anbefaler vi aldrig LinkedIn (alene) til vores kunder

Når jeg laver jokes om spildt potentiale handler det altid om LinkedIns annonceværktøj.

LinkedIn har meget relevant data om os, herunder:

  • Hvor vi arbejder
  • Vores præcise jobtitel
  • Hvad vi er dygtige til med vores skills og anbefalinger

En sand guldgrube for B2B-annoncering. Læs videre “Derfor anbefaler vi aldrig LinkedIn (alene) til vores kunder”

De 6 bedste strategier for succes med Facebook annoncering i 2018

Facebook annoncering ændrer sig år for år, måned for måned og nogle gange dag for dag.

Det sker i takt med at værktøjet udvikler sig, ligesom adfærden ændrer sig. Det der virkede fantastisk for 3 år siden, virker ikke nødvendigvis længere. Læs videre “De 6 bedste strategier for succes med Facebook annoncering i 2018”