[B2B] Sådan laver du account based marketing med Facebook & LinkedIn

En sælger i dag er en reel britisk agent med mange forskellige dæknavne, herunder ”Business Developer”, ”Customer Succes Manager” – og så den mest brugte ”Account Manager”.

At vi kalder det account manager hænger sammen med, at sælgeren ofte har en liste over virksomheder (”accounts”). Sælgeren starter og kører listen igennem med de redskaber (telefonopkald, LinkedIn-beskeder m.v.), der er til rådighed.

Men hvad hvis vi kunne sætte strøm til hele denne proces med online marketing – og lade sælgeren bruge sin tid alene på dem, der har bedt om et opkald først?

Det er tanken bag ”account based marketing”. Det er et af de mest spændende begreber inden for B2B online markedsføring.

Særligt LinkedIn og Facebook er gode redskaber til at lave account based marketing. Ved at definere navnet på den virksomhed du gerne vil tale til, kan du lave præcise annoncer.

I videoen herunder viser jeg, hvordan du laver account based marketing på Facebook og LinkedIn – en præcis guide til dig, der arbejder med B2B:

God fornøjelse. 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *