Relevante e-mail signups til 1 kr. pr. stk. med Facebook Lead Ads (seriøst!)

Jeg ELSKER Lead Ads på Facebook.

For ca. 100 danske virksomheder håndterer vi i Obsidian Digital hvert år et spend på et to-cifret antal millioner kroner – og mere end halvdelen af de penge bruger vi på Lead Ads. Den anden halvdel bruger vi på alle andre annonceformater til sammen.

Hvad er Lead Ads, tænker du måske?

Det er de annoncer, hvor du får en lille formular op med dine informationer udfyldt på forhånd, når du trykker:

Fordi at du ikke forlader Facebook, og fordi at dine informationer er udfyldt på forhånd, er det så nemt som ingenting at udfylde en Lead Ad.

Derfor ser vi også leads koste ca. 75 % mindre per stk. sammenlignet med at sende dine leads ind på et website, hvor de – *gys* – selv skal udfylde formularen..

Vi bruger Lead Ads til fx at:

  • Generere relevante nyhedsbrevstilmeldinger til webshops
  • Skabe ”Ring mig op”-leads til B2B-virksomheder
  • Skaffe deltagere til webinars og konferencer

Og meget mere.

Årsagen til at du skal arbejde med Lead Ads og efterfølgende e-mail marketing forklarer jeg også i denne video:

Det kan også opsummeres sådan her:

Livstidsværdien er højere!

Hvis du sender brugerne ind på dit website for at konvertere, så er der helt sikkert nogle af brugerne, der gør det. Men når 98 % har forladt siden kommer de ikke igen (med mindre du har sat lidt retargeting op).

Hvis du i stedet for kører med Lead Ads, skaber du ikke websitebesøgende, men e-mailtilmeldinger.

Du får en ny chance for at sælge til dem hver eneste gang, du skriver en e-mail. Jo bedre du er til e-mail marketing, jo mere værdi får du ud af dine leads.

Vi elsker at arbejde med Lead Ads for vores kunder, fordi at det er her, vi skaber den største værdi. Vi skaber et aktiv i form af de e-mail signups, der tilhører virksomheden. Det er mennesker, der ønsker at høre fra dig igen og igen.

Og hvis du er dygtig – og følger de teknikker, jeg i præcise detaljer beskriver i bogen om Facebook annoncering – så kan du skaffe dem ned til 1-2 kr. pr. stk. i B2C-virksomheder og 5-10 kr. pr. stk. og opefter i B2B-virksomheder.

Det er så vanvittigt billigt, at du bare skal kunne tjene penge på det.

Seriøst: Lead Ads (og sekundært LinkedIns kopi Lead Gen Ads for B2B) har potentialet til at tage din forretning til et helt nyt niveau, hvis du bruger dem rigtigt!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *