Sådan imødekommer du ”Diminishing returns” – at du får mindre ud af Facebook, jo mere du bruger

Når du bruger flere penge på markedsføring, får du et lavere afkast per krone.

Det gælder i særdeleshed med Facebook og Instragram-annoncering.

Når du begynder at annoncere viser Facebook annoncer til de personer, der er allermest interesserede i det, du sælger. Herefter til de næstmest-interesserede. Så de næste. Og så de næste.

Begynder du at bruge nok penge, rammer du også personer, der bare ikke er lige så interesserede – og derfor kræver mere ’behandling’ med online marketing for at konvertere. Det bliver simpelthen en dårligere forretning for dig med tiden.

Begrebet hedder diminishing returns. Det er et økonomisk begreb, der beskriver hvordan dit afkast svinder med tiden.

Men du kan heldigvis gøre noget ved det. Du kan ikke undgå diminishing returns, men du kan udskyde tidspunktet for, hvornår det indtræffer.

Se videoen her og bliv klogere på et af de mest frustrerende begreber for Facebook annoncører:

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *