Dynamisk annonceindhold er måske den bedste opdatering Facebook har lavet i 2018. Det giver muilghed for at lave mange splittests med signifikant data og hurtige resultater.
Først lidt historie:
I gamle dage – til og med 2017 – splittestede man på Facebook ved at lave 2-3 annoncer i det samme annoncesæt. Facebook brugte herefter ca. 1000 visninger til at finde ud af, hvilken af annoncerne brugerne tog bedst imod. Når vinderen var fundet, skiftede Facebook ikke ud efterfølgende
Det betød, at du var begrænset i mængden af variabler – og at du med tiden fik dårligere performance, fordi at vinderen efter 2 uger ikke nødvendigvis er den samme som fra starten af.
Men så kom dynamisk annonceindhold. Du slår det til under dine annoncesæt:
Herefter kan du under den enkelte annonce lave 7 tekster, 7 videoer, 7 overskrifter … you get the idea.
Det er fantastisk på grund af 3 ting:
- Du har nu MANGE flere variabler med i dine splittests. Har du 5 billeder og er du i tvivl, så kan du bare tage dem alle sammen med – der er ingen grund til at vælge og vrage.
- Facebook viser dig selvfølgeligt hvilke varianter, der fungerer bedst.
- Og de opdaterer hele tiden – for hvis en annoncevariant har vundet og bliver eksponeret til hele målgruppen 10 gange, er det ikke nødvendigvis den mest effektive længere, og så skal der nyt materiale til.
Med dynamisk annonceindhold udskyder du tidspunktet for, hvornår du rammer ’diminishing returns’- problemet med afvigende afkast, vi kom ind på i sidste mail.
Det er en af de nemmeste måder for dig at øge dit afkast på. Vores tommelfingerregel i dag er, at vi skal splitteste alt, med mindre vi har en god undskyldning for at lade være – og ikke den anden vej rundt.
Tips som det her er der mange flere af i min bog om Facebook annoncering – linket, det har du lige her.